668 145 480 info@jacekjagusiak.pl

Jeśli posiadamy własną stronę, na potrzeby której nagrywamy sporo filmików to nie obędzie się bez korzystania z serwisu YouTube. Nie chodzi o zarabianiu na nich, ale na ich maksymalnej optymalizacji, aby właśnie materiały wrzucane przez Nas samych były lepiej widoczne na YouTube niż filmy o tej samej tematyce, ale należące do innych osób. Umieszczony w opisie filmu link, choć nofollow, może przynieść nam spory ruch na stronę docelową, a jeśli w przyszłości zdecydujemy się zostać Partnerem YouTube i ogarnie nas nieposkromiona chęć zarabiania to im więcej wyświetleń Naszych materiałów tym lepiej.

Inną sprawą jest to, że ostatnio bardzo popularny staje się marketing oparty o ten największy serwis wideo. Jedno co musicie pamiętać to to, że nie według zasad panujących na YouTube możemy posiadać tyle kanałów ile nam się podoba i nikt Nas za to nie ukaże. Tym samym jeśli prywatnie udostępniamy jakieś zabawne, mini filmiki, to warto założyć oddzielny, firmowy kanał, aby rozdzielić pracę od przyjemności.

Podstawowym pytaniem jakie się w tym momencie nasuwa jest:

„Czy istnieje coś takiego jak SEO dla YouTuba?”

Odpowiedź jest prosta – TAK.

Jak wygląda optymalizacja filmów na YouTube?

Przed wrzuceniem filmu do serwisu musimy odpowiedzieć sobie na proste pytania:

Co prezentuje film? Jakie słowa go najlepiej opisują? I czy będzie przydatny dla użytkownika, w skrócie, czy ktoś szuka w ogóle informacji na ten temat?

Z pomocą w wyszukaniu odpowiednio popularnych fraz przyjdzie nam narzędzie propozycji słów kluczowych dla YouTube. Może Wam zająć chwilę jego opanowanie, ale moim zdaniem i tak jest stosunkowo proste.

youtube-associations

Gdy już wybierzecie odpowiednie frazy postarajcie się je zawrzeć w tytule filmiku, z doświadczenia wiem, że dodanie materiału wideo w HD i oznaczenie choćby na końcu TITLE tego faktu może zwiększyć oglądalność. Na przykład:

„Jak zrobić kotlet dewolaj (de volaille)? (Wersja HD)”

Pamiętajcie, aby w pełni wykorzystywać te 99 znaków dostępnych na tytuł.

Oczywiście w polu Description również mieszamy nieco fraz, ale aby brzmiał on naturalnie. Dodatkowo można wrzucić odpowiedni link (najlepiej skrócić go w goo.gl) – to tylko przyniesie nam dodatkowe wejścia na stronę. Dobry opis jest ważny i możemy wcisnąć w to pole około 5000 znaków, więc jeśli nie zainteresujemy samym filmem użytkownika to może spodoba mu się opis? Dołóżcie wszelkich starań, aby zawrzeć w nim najciekawsze informacje o tym co udostępniamy.

Nie wolno także zapomnieć o właściwych słowach kluczowych, ale używając narzędzia wspomnianego wcześniej na pewno już je zebraliście.

Oprócz samych odsłon kanału, czy danego filmiku na Naszą pozycję wpływa również zewnętrzna promocja. Mówię tu o linkach prowadzących do materiałów jak i samego kanału, a także sam fakt, że ktoś umieścił film na swojej witrynie przyniesie nam dodatkowe korzyści. Już chyba nie muszę wspominać o ilości subskrybentów Naszego kanału? Wiecie doskonale jak to może zwiększyć oglądalność tego co stworzyliście.

Dodatkowymi czynnikami wpływającymi na widoczność filmów na YouTube są oceny użytkowników. Jeśli materiał wideo ma wiele łapek w dół (negatywnych opinii) to nie spodziewajcie się, że serwis będzie go promował wyżej niż inne. Dlatego wspomniałem wcześniej o tym, aby umieszczać tylko takie rzeczy, które ewentualnie będą przydatne dla widza. W Polsce mamy zbyt wielu hejterów, więc po co ich dokarmiać?

Rate this post
Rate this post