668 145 480 info@jacekjagusiak.pl

Jeśli posiadamy własną stronę, na potrzeby której nagrywamy sporo filmików to nie obędzie się bez korzystania z serwisu YouTube. Nie chodzi o zarabianiu na nich, ale na ich maksymalnej optymalizacji, aby właśnie materiały wrzucane przez Nas samych były lepiej widoczne na YouTube niż filmy o tej samej tematyce, ale należące do innych osób. Umieszczony w opisie filmu link, choć nofollow, może przynieść nam spory ruch na stronę docelową, a jeśli w przyszłości zdecydujemy się zostać Partnerem YouTube i ogarnie nas nieposkromiona chęć zarabiania to im więcej wyświetleń Naszych materiałów tym lepiej.

Inną sprawą jest to, że ostatnio bardzo popularny staje się marketing oparty o ten największy serwis wideo. Jedno co musicie pamiętać to to, że nie według zasad panujących na YouTube możemy posiadać tyle kanałów ile nam się podoba i nikt Nas za to nie ukaże. Tym samym jeśli prywatnie udostępniamy jakieś zabawne, mini filmiki, to warto założyć oddzielny, firmowy kanał, aby rozdzielić pracę od przyjemności.

Podstawowym pytaniem jakie się w tym momencie nasuwa jest:

„Czy istnieje coś takiego jak SEO dla YouTuba?”

Odpowiedź jest prosta – TAK.

Jak wygląda optymalizacja filmów na YouTube?

Przed wrzuceniem filmu do serwisu musimy odpowiedzieć sobie na proste pytania:

Co prezentuje film? Jakie słowa go najlepiej opisują? I czy będzie przydatny dla użytkownika, w skrócie, czy ktoś szuka w ogóle informacji na ten temat?

ZOBACZ:  Jedziesz na szkolenie, a wracasz z kacem - mały hejt wielkich prawd

Z pomocą w wyszukaniu odpowiednio popularnych fraz przyjdzie nam narzędzie propozycji słów kluczowych dla YouTube. Może Wam zająć chwilę jego opanowanie, ale moim zdaniem i tak jest stosunkowo proste.

youtube-associations

Gdy już wybierzecie odpowiednie frazy postarajcie się je zawrzeć w tytule filmiku, z doświadczenia wiem, że dodanie materiału wideo w HD i oznaczenie choćby na końcu TITLE tego faktu może zwiększyć oglądalność. Na przykład:

„Jak zrobić kotlet dewolaj (de volaille)? (Wersja HD)”

Pamiętajcie, aby w pełni wykorzystywać te 99 znaków dostępnych na tytuł.

Oczywiście w polu Description również mieszamy nieco fraz, ale aby brzmiał on naturalnie. Dodatkowo można wrzucić odpowiedni link (najlepiej skrócić go w goo.gl) – to tylko przyniesie nam dodatkowe wejścia na stronę. Dobry opis jest ważny i możemy wcisnąć w to pole około 5000 znaków, więc jeśli nie zainteresujemy samym filmem użytkownika to może spodoba mu się opis? Dołóżcie wszelkich starań, aby zawrzeć w nim najciekawsze informacje o tym co udostępniamy.

Nie wolno także zapomnieć o właściwych słowach kluczowych, ale używając narzędzia wspomnianego wcześniej na pewno już je zebraliście.

Oprócz samych odsłon kanału, czy danego filmiku na Naszą pozycję wpływa również zewnętrzna promocja. Mówię tu o linkach prowadzących do materiałów jak i samego kanału, a także sam fakt, że ktoś umieścił film na swojej witrynie przyniesie nam dodatkowe korzyści. Już chyba nie muszę wspominać o ilości subskrybentów Naszego kanału? Wiecie doskonale jak to może zwiększyć oglądalność tego co stworzyliście.

ZOBACZ:  Matt Cuts nie wyrabia - 5 000 zgłoszeń o ponowne rozpatrzenie każdego tygodnia

Dodatkowymi czynnikami wpływającymi na widoczność filmów na YouTube są oceny użytkowników. Jeśli materiał wideo ma wiele łapek w dół (negatywnych opinii) to nie spodziewajcie się, że serwis będzie go promował wyżej niż inne. Dlatego wspomniałem wcześniej o tym, aby umieszczać tylko takie rzeczy, które ewentualnie będą przydatne dla widza. W Polsce mamy zbyt wielu hejterów, więc po co ich dokarmiać?