668 145 480 info@jacekjagusiak.pl

Matt Cutts w ostatnim materiale wideo odpowiedział na pytanie związane ze stronamy e-commerce, jednym słowem chodzi o sklepy internetowe.

Pytanie było następujące:
Co zaleca Google, aby robić ze stronami produktów, które nie są dłużej dostępne w sklepie?

Matt mówi, że to zależy czy masz małego, średniego czy dużego… (chodzi o sklep)

Matt jak zawsze powiedział, że „to jest dobre pytanie” i że wszystko zależy od tego ile produktów mamy w sklepie i jak długo będą one dostępne do kupienia dla potencjalnych klientów.

sklep i nieaktywne produkty

 

Mały sklep zastosuje sugestie

Wyszło na to, że jeśli mamy mały sklep, z niewielką ilością asortymentu – sklep specjalistyczny – to zalecane jest przekierowanie użytkownika do strony, gdzie poleca się inne przedmioty, powiązane tematycznie z szukanym, które mogą go zainteresować.

Średniej wielkości sklep niech użyje 404

Jeśli mamy średniej wielkości sklep z setkami produktów to Matt sugeruje, aby podstrony z produktami, których już nie ma w asortymencie kierowały do strony 404. Podobno dzięki temu unikniemy frustracji klienta, gdy zobaczy, że produkt którego szukał nie jest dłużej dostępny na magazynie. Jednak jeśli planujemy uzupełnić braki magazynowe to lepiej trzymać aktywną stronę i dodać tam informacje o tym, że produkt jest aktualnie niedostępny.
W sumie to logiczne, bo wtedy wiem, że za jakiś czas znowu będzie on do kupienia.

A duży sklep to już inna bajka

Matt również podał przykład wielkiego sklepu jakim jest Craigslist, gdzie wiele produktów często jest niedostępnych po określonym czasie, dotyczy to zaplanowanych aukcji, które wygasają w ściśle określonym terminie czy wielu akcji promocyjnych. W tym przypadku warto użyć meta tagu unavailable after, który wskazuje robotom Google, aby nie indeksowały danej strony od czasu wskazanego w tym tagu.
Jeszcze w 2007 roku Dan Crow, jeden z pracowników Google, oznajmił światu wypuszczenie wyżej wymienionego META tagi „unavailable_after”. Pozwala ona powiedzieć Googlebotowi, aby nie indeksował dłużej danej podstrony. Tag jest przydatny jeśli mamy limitowaną czasowo promocję na stronie, która wygasa w określonym czasie. Tym samym gdy promocja się kończy, Google dowiaduje się o tym, aby nie indeksować podstrony z tym meta tagiem.

A teraz zapraszam do zapoznania się z tym materiałem osobiście:

źródło: www.searchenginejournal.com

Rate this post
Rate this post