668 145 480 info@jacekjagusiak.pl

Tajemnicze znaczniki w meta tagach, to coś z czym musi się wcześniej czy później zmierzyć każdy właściciel strony internetowej i to nie ważne czy jest to zwykła wizytówka firmy czy też obszerny blog na jakiś temat.

Dziś chciałem omówić różnicę pomiędzy rel=author a rel=publisher, gdyż jak widać po niektórych witrynach wielu webmasterów ma dalej problem z rozwikłaniem tej prostej zagadki jaką w sobie kryją. Oba znaczniki określają właściciela strony czy też treści znajdującej się na niej.

Rel=author

Rel=Author to oznaczenie autora treści i równoczesne przypisanie zawartości strony do indywidualnego konta na Google+. Jest to najczęstsza metoda na to, aby Nasza buźka pojawiła się obok wyników w serpach. Tutaj mały przykład:

rel author

Jak to zrobić?

Wystarczy w sekcji meta dodać linijke:

<link rel=”author” href=”https://plus.google.com/nazwa profilu w google+/posts”/>

Oczywiście nie wolno Nam zapominać o tym, że Nasze imię i nazwisko musi być wymienione choć raz na danej podstronie, inaczej to nie zadziała. Dlatego warto podpisywać artykuły swoim imieniem i nazwiskiem.

Rel=Publisher

Rel=Publisher również określa przypisane do danego profilu Google+, ale tym razem jest to biznesowy profil, jednym słowem strona (fanpage) czy jak to chcecie nazwać, danej firmy/organizacji/bloga. Tym samym możemy osiągnąć ciekawy efekt w postaci wyświetlenia specjalnego bloku w wynikach wyszukiwania, po prawej stronie – o ile ktoś wyszukał Nas po brandzie. Tutaj mały przykład:

rel publisher zastosowanie

Jak to zrobić?

<link rel=”publisher” href=”https://plus.google.com/adres strony/posts”/>

 

Rel=Publisher i Rel=Author razem na stronie?

Tak, sam Matt Cuts wspomniał o tym kiedyś, że nie widzi przeszkód zastosowania obu tych znaczników na swojej stronie. Wzajemnie się nie wykluczają, więc czemu nie?

Rate this post
Rate this post