668 145 480 [email protected]

Dziś miałem dość nietypowe zgłoszenie i choć z wieloma błędami radzę sobie całkiem dobrze to ten mnie zaskoczył. Jednemu z klientów na hostingów przestała działać zakładka Personalizacja w menu Motywy. Po kliknięciu na link Personalizacja ukazywał się biały ekran i nic poza tym.

Standardowo szukałem przyczyny wśród zainstalowanych wtyczek, dezaktywowałem wszystkie i sprawdzam … a tu nic, bez zmian, dalej biały ekran. No nic, pewnie coś z motywem, zamieniam go więc na jeden z domyślnych WordPressa i pewny zwycięstwa klikam na Personalizacja i ku mojemu zdziwieniu…

… dalej nie działa, biały ekran który już czuje, że sprawi że ten pozornie spokojny poniedziałek stanie się moim dniem zagłady.

Ale nic, podmieniam wszystkie pliki WordPressa zostawiając nietknięte folder wp-content i plik konfiguracyjny wp-config.php . I znowy, loguje się do panelu admina, klikam w znienawidzony już przycisk Personalizacja i dalej ta sama kupa co wcześniej, w dodatku całkowicie biała, więc i moja twarz ze zdziwienia również pobielała.

Czy coś nie tak z serwerem?

Na szybko loguje się na inne strony postawione na WordPressie i wszystko jest ok. No dobra, sprawdźmy logi błędów.

Na potrzeby artykułu zmieniłem nazwę klienta w linkach jak i nazwę domeny, więc spokojnie, są autentyczne.

ZOBACZ:  Error Establishing a Database Connection: Jak walczyć z tym błędem w Wordpress?

Przyznam się, że sprawdziłem każdy plik wskazany w logach i wszystko było ok, są identyczne z oryginalnymi z repozytorium WordPressa. Więc zachodzę w głowę, co może być nie tak.

Po około 20 minutach najbardziej zaciekawił mnie fragment

Postanowiłem zrobić kopie zapasową całej strony wraz z bazą danych i zrobić to co jako pierwsze przyszło mi do głowy, zaufać intuicji i …

… i usunąłem całkowicie menu główne. Czyli Motywy -> Menu i wciskałem Usuń przy pieczołowicie dopracowanym menu przez klienta, co niekoniecznie mu się spodobało.

Odświeżyłem stronę, wchodzą do panelu WordPressa i klikam ponownie Personalizacja i zadziałało. Po czym na nowo ręcznie stworzyłem/odtworzyłem całe menu jakie było wcześniej i od tej pory problem całkowicie zniknął, a klient cieszy się na nowo w pełni funkcjonalną stroną.