Jeśli prowadzimy bloga, który dodatkowo chcemy wykorzystać do zarabiania w tematycznych sieciach afiliacyjnych to warto postarać się o odpowiednie maskowanie linków partnerskich. Po co? Niektórzy ludzie jak widzą taki link – a uwierzcie mi, że widzą – nie chcą nawet w niego kliknąć przez co tracimy potencjalny zarobek. Dodatkowo samo Google nie patrzy na tego rodzaju linki zbyt przychylnie, więc macie już dwa powody, dla których warto skorzystać z maskowania.
Aby zamaskować tego rodzaju linki polecam użyć wtyczki Preety Link Lite. Prosty plugin z jeszcze prostszą obsługą, do które nie będziecie potrzebowali magicznej wiedzy na temat kodowania czy programowania.
Krok 1 – Instalacja wtyczki
Wejdźcie do zakładki „Wtyczki” (1), a tam wybierzcie opcję „Dodaj nową” (2). W polu „Słowo kluczowe” (3) wpiszcie „Preety link”, a następnie użyjcie przycisku Enter na klawiaturze. Dzięki temu wyszukacie odpowiednią wtyczkę jak ta oznaczona na obrazku poniżej. Następnie kliknijcie „Zainstaluj” (4), aby skutecznie wprowadzić wtyczkę do działania na blogu.
Krok 2 – Aktywacja wtyczki
Po zainstalowaniu wtyczki ukaże Wam się strona z opcjami jak poniżej. Kliknijcie na „Włącz wtyczkę”, aby można było rozpocząć jej konfigurację:
Krok 3 – Ustawienia wtyczki
W lewym menu WordPress poszukajcie na samym dole (prawie) wejścia do ustawień instalowanej wtyczki – tej żółtej gwiazdki nie da się nie zauważyć:
Krok 4 – Dodawnie linku
Na stronie ustawień wybieramy „Add a Pretty Link”, aby móc dodać nowy link partnerski.
W opcjach Redirection Type wybieramy typ przekierowania. Polecam wybrać przekierowanie 301 i omijać domyślne 307. Dalej w Target URL podajemy adres docelowy, czyli link pobrany z systemu programu partnerskiego – link, który chcemy maskować. Pole Pretty Link odpowiada za link, który ujrzą użytkownicy korzystający z Twojej strony, nie zobaczą linku partnerskiego, ale link, który określimy w tym miejscu. W polu Title określamy co będzie się wyświetlało po najechani na link na stronie – w skrócie – jaki napis ujrzy użytkownik.
Aby Google nie przyczepiło się do takich linków to w polu SEO Options (patrz na obrazek poniżej) zalecam zaznaczenie opcji ’Nofollow’ this Link:
Oczywiście zaznaczając opcję Tracking Options umożliwiamy sobie śledzenie przebiegu kampanii, a przede wszystkim tego ile razy kliknięto ustawiony tak link.
Krok 5 – Umieszanie linku na stronie
To bardzo proste, po zapisaniu nowego linku używamy wartości z pola Pretty Link, aby linkować do wybranych adresów docelowych. Czyli promując grę Elvenar wstawiam na stronę link:
/go/elvenar
A nie:
http://tracking.linktogame.com/aff_c?offer_id=28&aff_id=1452
Łapiecie?
Podsumowanie
I to by było na tyle. Plus w tym wszystkim jest taki, że wiele linków w programach partnerskich staje się po pewnym czasie niedostępne i tym samym możemy szybko takowy podmienić w panelu podmieniając link w polu Target URL. Nauczyliście się maskować linki partnerskie w WordPressie, ale wykorzystujcie to z rozwagą i nie przeginajcie, nie ma co wstawiać na każdej podstronie takich linków.
Świetny poradnik za który serdecznie dziękuję.
PS. w pierwszym kroku jest mały błąd: „wpiszcie „Preety link”” – powinno być „Pretty Links”. Pozdrawiam