668 145 480 info@jacekjagusiak.pl

Pomimo, że często lecą gromy w kierunku firmy Google i to z różnych branż, nie tylko zajmujących się SEO czy SEM, to okazuje się, że korporacja potrafi także dawać! Tak, dawać. W Polsce w końcu ruszył program Google dla Organizacji Non-profit, które zarejestrowanym w KRS organizacjom charytatywnym pozwala wybić się w kolejnych usługach wielkiego G. Ale co dokładnie daje nam nowy program? Jak będzie wspierać wolontariuszy i ofiarodawców? Przyjrzymy się temu bliżej.

Moją uwagę zwróciła usługa Ad Grants, która da możliwość takim organizacjom reklamować się w Adwords i to za darmo, ale oczywiście ograniczono tutaj kwotę takiej formy reklamy do 10 tysięcy dolarów. Musicie przyznać, ze jak na rynek Polski, dla organizacji która dopiero startuje jest to spora szansa na pokazanie szerokiemu gronu odbiorców swojego programu jak i dzięki temu łatwiej będzie znaleźć wolontariuszy, którzy pracując dla dobra ogółu podniosą wydajność stowarzyszenia, które dołączy do programu.

Na szczęście, organizacje typu CEC in SEO, nie będą mogły skorzystać z programu, pomimo ich „dobrej woli” i „chęci edukowania” biorą za to kasę. Za to wszelkie organizacje non-profit jak i organizacje kościelne mogą zyskać na dołączeniu do programu.

Google dla Organizacji Non-profit

Google także ma tego świadomość, że coraz więcej ludzi zamiast czytać woli o czymś posłuchać, obejrzeć film i stąd w Google dla Organizacji Non-profit dodano YouTube for Nonprofits, dzięki któremu dotrzemy do tej bardziej leniwej części społeczeństwa. Specjalna wersja konta YouTube pozwala na dodatkowe wykorzystanie możliwości serwisu, które nie są dostępne dla przeciętnego Kowalskiego.

ZOBACZ:  Jedziesz na szkolenie, a wracasz z kacem - mały hejt wielkich prawd

Mało tego, w Google Apps znajdziemy zestaw przydatnych narzędzi, które są niezbędne do prawidłowego działania każdej organizacji i co najważniejsze będzie można z nich skorzystać całkowicie za darmo. Tutaj możecie poszukać większej ilości informacji o rozszerzonych możliwościach jakie daje uczestnictwo w programie.

W programie Google dla Organizacji Non-profit korporacja pokazuje swoją drugą, lepszą stronę. Promowanie własnej fundacji będzie teraz o wiele prostsze i co najważniejsze, na początku jej działania bezkosztowe. 30 000 zł na Adwords jak dla mnie jest największą korzyścią z uczestnictwa, a nie każdego wolontariusza, czy dopiero startującą organizację na to stać. Przebicie się przez istniejące organizacje, pokazanie swojego pomysłu, tworzenie świata lepszym – dzięki Google będzie nieco łatwiejsze, ale nie wolno nam zapominać o ciężkiej pracy, którą musimy w to wszystko włożyć sami.

Jeśli macie własne stowarzyszenie działające na zasadzie non-profit i chcecie zmieniać nasz kraj na lepsze, chcecie przede wszystkim pomagać – to zarejestrujcie się w programie składając wniosek tutaj. Pamiętajcie jednak, aby najpierw stworzyć konto Google dla swojej organizacji, a na witrynie którą zamierzacie promować wyraźnie zaznaczyć jej cele i schemat działania. Nie każdy wniosek przejdzie, nie każdy będzie mógł skorzystać z programu i nawet samo Google zastrzega sobie możliwość usunięcia organizacji na każdym etapie jeśli naruszy standardy programu non-profit.