Od kilku dni uczestnicy programu partnerskiego Google Adsense mogą testować i włączyć na swoich witrynach tzw. „Reklamy na poziomie strony”, które oferują nam dopasowane formaty reklam dedykowane dla stron mobilnych.
Z opisu na stronie pomocy Google wynika, że po dodaniu jednego kodu cały proces zostanie zautomatyzowany, reklamy wyświetlać się będą w godzinach tylko tych, w których mają szansę osiągnąć jak najwyższą skuteczność.
Głównymi cechami takich reklam mają być:
- Prostota konfiguracji, czyli wklejamy kod w miejsce (na stronie), gdzie chcemy aby były wyświetlane, a system resztę już zrobi za nas.
- Optymalizacja, czyli to o czym wspomniałem już wcześniej, reklamy mają wyświetlać się wtedy, gdy osiągają największą skuteczność, a także w miejscach, które nie zakłócą odbiorcom możliwości swobodnego nawigowania po stronie.
- Szybka zmiana ustawień z poziomu panelu Adsense, gdzie nie musimy za każdym razem jak najdzie potrzeba dokonania zmian grzebać w kodzie strony.
- I na koniec, co najważniejsze, takie reklamy nie są wliczane do limitu Adsense jeśli chodzi o ilość reklam w „Adsense dla treści”.
Z dostępnych formatów mamy do wyboru:
- Reklamy zakotwiczone
- Reklamy winietowe
Za ten drugi typ reklamy mobilnej mam czasem ochotę zabić. Pierwszy jest akceptowalny, ale ten drugi sprawia że mnóstwo ludzi wyłącza stronę.
Przez te reklamy mobilne na cały ekran miałem ochotę roztrzaskać telefon. Umieszczenie tych reklam na super sposób na utratę użytkowników.
Zgadzam się dwójka to tragedia. PS. kiedy nowy wpis na blogu? 🙂