Dość często czytelnicy bloga pytają mnie w jaki sposób zmienić autora wpisu, który jest zazwyczaj wyświetlany w górnej bądź dolnej części postu. Nie bardzo rozumiem celu takich zmian bo skoro każdy redaktor ma swoje konto to dodając nowy wpis automatycznie staje się jego autorem, ale znam także portale, na których jedna osoba odpowiada za korekcję wpisów i ich publikację, wtedy rzeczywiście istnieje potrzeba ręcznego przypisana autora do danego artykułu.
No dobra, nie będę Was zanudzał i przejdę do rzeczy.
Zacznijmy od tego, że tuż po instalacji jest tylko jeden użytkownik w WordPressie, który jednocześnie jest jego administratorem. Tym samym, aby zmienić autora wybranego wpisu musimy mieć do dyspozycji konta innych użytkowników, ich uprawnienia tutaj nie grają roli jeśli to My jako Admini chcemy dokonać takich zmian.
Zakładam, że macie na swojej stronie co najmniej dwa konta, jedno swoje i jedno autora, którego będziemy przypisywać do postu.
Aby rozpocząć musimy włączyć w trybie edycji dany post/wpis, czyli wejść do panelu administracyjnego, wybrać „Wpisy” i z listy dostępny wybrać ten co Nas interesuje, a następnie użyć przycisku „Szybka Edycja”:
Po użyciu tej opcji zobaczymy listę pól, które można edytować, ale nas interesuje obecnie tylko to, które na obrazku poniżej wskazuje czerwona strzałka, kliknijcie na wskazywaną czarną strzałkę:
Rozwinie nam się lista dostępnych użytkowników i wybierając jednego z nich wybieramy nowego autora wpisu:
Na koniec musimy użyć przycisku „Zaktualizuj”, aby zapisać zmiany.
A jak dodać dwóch autorów do jednego wpisu? Nigdzie nie mogę tego znaleźć. Piszemy bloga we dwójkę i niektóre wpisy piszemy oboje, chcielibyśmy to móc zaznaczyć ale nie wiemy jak i czy w ogóle się da.
W prosty sposób, opisałem to w skrócie tutaj.
A jak administrator może wyznaczyć inną osobę do edycji wpisu? Administrator tworzy wpis, a edytor ma go edytować.
Ja w ogóle nie mam sekcji autor, co może być przyczyną?