668 145 480 info@jacekjagusiak.pl
Aktualizacja 17 grudnia w Google: Była czy nie była?

Aktualizacja 17 grudnia w Google: Była czy nie była?

Czyżby rzeczywiście nie było 17 grudnia żadnej aktualizacji w Google? Tak twierdzi sam Matt Cutts, który zapytany na Twitterze odpowiedział, iż nie planują żadnych większych aktualizacji tuż przed świętami.

Jednak i w Polsce szybko zauważono właśnie tego dnia wysokie fluktuacje w wynikach na niektóre zapytania. (więcej…)

Chwila chwila, czyli „chwilówki” w SERP’ach

Chwila chwila, czyli „chwilówki” w SERP’ach

Na grupie Seowcy na Facebooku jeden z użytkowników zaprezentował Nam to na co tak długo czekaliśmy, a co Google Nam obiecało już od bardzo dawna. Otóż czego chce Google i „wszyscy użytkownicy”? Tak, czystych serpów, a co najważniejsze żadnego spamu! Dodatkowo pamiętacie ile razy sam Matt podkreślał jak ważna jest optymalizacja samej strony i jak kluczowym elementem rankingowym są treści znajdujące się na niej? (więcej…)

Przykłady nienaturalnych linków: DMOZ jest zły?

Przykłady nienaturalnych linków: DMOZ jest zły?

Czy linki z DMOZ są uznawane za nienaturalne w oczach wielkiego Wujka Google? Pewnie wielu z Was się nad tym zastanawiało, w sumie nie ukrywa, że ja także. Przez przypadek na Google+ natrafiłem na ciekawy wątek, który rozpoczął Dave Cain. Pisze o tym jak jeden z jego znajomych po prośbie o ponowne rozpatrzenie witryny otrzymał przykład nienaturalnego linku właśnie z DMOZ:

We’ve reviewed the links to your site and we still believe that some of them are outside our quality guidelines.

Sample URLs:

1. https://www.dmoz.org/Regional/Europe/United_Kingdom/Business_and_Economy/Computers_and_Internet/Internet/Web_Design_and_Development/Designers/S/

2. {Example URL} The other backlink came from a comment left on a blog post back in 2007 and the anchor text was my friends name (for example: John Smith)

For more specific information about the status of your site, visit the Manual Actions page in Webmaster Tools. From there, you may request reconsideration of your site again. If you have additional questions, please visit our Webmaster Help Forum.

(więcej…)

Matt Cuts nie wyrabia – 5 000 zgłoszeń o ponowne rozpatrzenie każdego tygodnia

Matt Cuts nie wyrabia – 5 000 zgłoszeń o ponowne rozpatrzenie każdego tygodnia

I kto powie, że Google nie pracuje w pocie czoła, aby skutecznie oczyścić SERP’y z zalegającego przez lata spamu?

Sam Matt Cuts ogłosił w jednym ze swoich materiałów wideo, że Google, a racze SQT Team, odbiera każdego tygodnia około 5000 próśb o ponowne rozpatrzenie witryny. Swoją drogą muszą mieć armie studentów, aby to wszystko obrobić?

W styczniu 2013 roku, jak twierdzą pracownicy Google, podjęto ręczne interwencję w stosunku do 400 tysięcy stron, więc biorąc pod uwagę fakt, że dostaję po pięć tysięcy tygodniowo nowych zgłoszeń zajmie im to jakieś 80 tygodni? Dobrze liczę? Już nie doliczam czerwcowym, lipcowych powiadomień, a przydałoby się do kalkulacji dołączyć fakt, że niekiedy jedną stronę zgłaszamy kilkakrotnie w ciągu miesiąca… hmm (więcej…)

Matt Cuts mówi o najczęstszych błędach w Disavov Tool

Sam Matt Cuts opublikował specjalny materiał wideo, w którym mówi Nam o najczęstszych błędach jakie popełniają webmasterzy podczas używania narzędzia disavov tool.

Poniżej znajdziecie sześć najczęstszych błędów. Oczywiście lista zaczyna się od tych najczęściej występujących, a kończy się tych najrzadziej, ale warto zapoznać się z wszystkimi sześcioma. (więcej…)

Pozycjonowanie filmów na YouTube – czy to możliwe?

Pozycjonowanie filmów na YouTube – czy to możliwe?

Jeśli posiadamy własną stronę, na potrzeby której nagrywamy sporo filmików to nie obędzie się bez korzystania z serwisu YouTube. Nie chodzi o zarabianiu na nich, ale na ich maksymalnej optymalizacji, aby właśnie materiały wrzucane przez Nas samych były lepiej widoczne na YouTube niż filmy o tej samej tematyce, ale należące do innych osób. Umieszczony w opisie filmu link, choć nofollow, może przynieść nam spory ruch na stronę docelową, a jeśli w przyszłości zdecydujemy się zostać Partnerem YouTube i ogarnie nas nieposkromiona chęć zarabiania to im więcej wyświetleń Naszych materiałów tym lepiej. (więcej…)