Google nie indeksuje dynamicznie generowanej treści

5 Comments

Ukrywanie treści na stronach ciągle jest drażliwym tematem zarówno dla Google jak i dla samych webmasterów. Wszyscy wiemy, że ukrywanie linków poprzez CSS nie jest dobrym pomysłem i często wcześniej czy później prowadzi do filtra, głównie algorytmicznego przez co ciężej go zdiagnozować, a sami właściciele stron szukają problemów tak gdzie nie powinni zamiast zająć się oczywistymi sprawami.

[adsense2]

Oczywiście sam jestem przeciwnikiem ukrywania czegokolwiek, nawet drobnych elementów na stronie, ale już sam Bootstrap pokazuje nam jak często należy używać display:none, aby całość strony idealnie działała zarówno na desktopach jak i urządzeniach mobilnych.

Zaznaczenie_665

Co więcej, kilka miesięcy temu rozgorzała zaciekła dyskusja po tym jak John Mueller powiedział, że Google nie będzie indeksować ukrytej treści w zakładkach na stronie (tzw. tabach). Jednak szybko się okazało, że mimo to roboty Google całkiem dobrze sobie radzą i nie indeksują wszystkiego jak leci. Sam do tej pory na wielu stronach korzystam z tego rozwiązania i nie zauważyłem aby Google nie chciało mi czegokolwiek zaindeksować. Bierze wszystko jak leci.

Więc to dalej działa.

Pytanie jak Google ocenia tego typu „ukryte treści”, które pojawiają się po kliknięciu na kolejne zakładki. Ostatnio jednak Garry Illyes powiedział coś co w pewnym sensie uzupełnia wypowiedź Johna i cała sprawa zaczyna nabierać większego sensu.

[adsense]

Na Stack Overflow Gary napisał tak:

won’t see the content behind tabs iff the content under the tab is dynamically generated (i.e. not just hidden).

I tutaj wszystko staje się jasne, Google prawdopodobnie nie odczyta tych treści z zakładek które generowane są dynamicznie. Zapewne chodzi o ładowane Ajaxem czy Java Script, treści których nie zobaczycie ani na stronie, ani w jej źródle dopóki nie klikniecie na odpowiednią zakładkę. Zresztą sami możecie stworzyć testową stronę z taką zawartością i renderować ją w Search Console, aby sprawdzić co tak naprawdę widzi robot wyszukiwarki przemierzając owe zakładki.

A jak u Was jest z indeksowaniem ukrytych (display:none) jak i dynamicznie ładowanych zakładek na stronach?

Źródła:

ZNAJDZIESZ NAS NA FACEBOOKU

Polecamy także inne artykuły

Zobacz wszystkie artykuły
5 Comments
    • Kamil
    • 28 lipca 2015
    Odpowiedz

    @Adrian Pakulski
    ja tam jestem zwolennikiem „pokaż więcej” i zakładek. Google bierze się za to co jest generowane dynamicznie, jak zrobisz to dostępne w kodzie to na razie jest ok i mam nadzieje, że tak zostanie. Swoją drogą dla mnie to paranoja, bo po to się rozwija technologia i UX byśmy lepiej odpierali treści a wg. Google najlepsza to statyczna strona napisana w czystym HTML…

    • Adrian Pakulski
    • 28 lipca 2015
    Odpowiedz

    Na razie treści Ajax’owe ładnie wchodzą, ale pewnie kiedyś to przytną, bo tylko w samym e-commerce nadużywa się treści dynamicznych: kategoria/produkt, opis 4 tys. znaków pod bota z zajawką ukryty pod klawiszem „pokaż więcej”.

    • Pawel
    • 28 lipca 2015
    Odpowiedz

    Jacku, komentarz może trochę nietematyczny – ale zoptymalizuj sobie obrazek w tym wpisie – w oczy mnie kole jak widzę 2,6 mb i takie przeskalowanie 🙂

      • Jacek Jagusiak
      • 28 lipca 2015
      Odpowiedz

      Podmiana obrazka była na szybko i służyła nieco innym celom, ale masz rację i zmienione.

    • Kuba
    • 28 lipca 2015
    Odpowiedz

    Fajny wpis. Od niepamiętnych czasów odradzamy to klientom. Ale musimy pamiętać, że Google często mówi jedno a robi drugie 🙂

 

Leave a Comment